Thursday, May 20, 2010

Hari Guru 2010


Tahniah diucapkan kepada KEPTEN dan Lembaga Disiplin Pelajar kerana telah berjaya menganjurkan sambutan Hari Guru di peringkat sekolah pada 17 Mei yang lalu. Acara lebih bermakna dengan kehadiran YDP serta AJK PIBG, wakil PPD serta beberapa orang wakil dari Balai Polis Sg. Besar.
Majlis dimulakan dengan perarakan masuk VIP serta guru-guru ke Dewan Bestari, dengan diiringi paluan kompang dan bunga manggar. Dewan menjadi gamat apabila guru-guru menyanyikan lagu Guru Malaysia dan diikuti dengan bacaan ikrar.
Setelah mendengar beberapa perutusan, majlis diteruskan dengan acara memotong kek dan penyampaian cendera mata kepada tetamu kehormat.
Majlis berhenti rehat di mana guru-guru dijamu dengan nasi minyak dan kek yang disumbangkan oleh Pn. Hajjah Hamidah. Terima kasih... Selain daripada itu, pihak lain yang telah menyumbangkan kek adalah YB Hjh Noriah, YB Dato Seri Mohd. Khir dan juga Bank Rakyat Sg. Besar. Setinggi-tinggi penghargaan diucapkan kepada pihak berkenaan.
Majlis seterusnya merupakan persembahan pelajar dan cabutan nombor bertuah. Acara berlangsung sehingga jam 1 tengahari. Secara keseluruhan, sambutan tahun ini amat memuaskan, syabas buat KEPTEN dan Pengawas!

No comments: